טיול מאורגן למרוקו

9CA1F1E0-2257-4AD4-885C-1023BAF5E9BE
בהדרכת נילי מני וקנין
4BEEC465-BC43-4C2C-A644-32C76E51B89E
12 ימים

חברת יעדים טיולי תרבות וטבע

למה לטייל עם יעדים למרוקו?

מסע אל הנופים עוצרי הנשימה של מרוקו, המשתרעים על שטח נרחב בין האוקיאנוס האטלנטי לבין מדבר הסהרה.

ממלכת מרוקו, במערבה של צפון אפריקה, נושקת לדרומה של ספרד, נוגעת לא נוגעת בחצי האי האיברי ומערבבת בתוכה את נשמתן של מגוון תרבויות

טיול מקסים שמעורבים בו מציאות, דמיון, חלומות, אגדות וקברי קדושים..

שווקים, שבטים, תלבושות צבעוניות, ערים עתיקות ואוירה צבעונית ומסעירה

יום טיול בג’יפים במדבר הסהרה

טיול בהדרכת נילי וקנין

תפרנו לכם מסלול טיול שלא תשכחו

מסלול הטיול

תל אביב - קזבלנקה

בשעות הבוקר נצא בטיסה ישירה לקזבלנקה (Casablanca), הבירה הכלכלית של מרוקו. עם ההגעה נסייר בקזבלנקה – נתרשם מבנייני הממשל, מסגד חסן השני (מבחוץ) ורובע אנפא. ארוחת ערב ולינה בקזבלנקה

1
רבאט, מקנס

נפתח את היום בנסיעה וביקור ברבאט (Rabat). נבקר ברחבת ארמון המלך המפואר, מקום משכנו הקבוע של מלך מרוקו. נראה את המוזוליאום של מוחמד החמישי ובנו חסן השני, אשר משקף את מיטב האומנות והארכיטקטורה של מרוקו. נתרשם ממגדל (טור) חסן שברחבת המבנה המשקיף על הגשר שחוצה את נהר בו רג-רג ונצפה לעבר סלה (Sela)  תאומתה של רבאט. נבקר בקסבת אודיה הציורית על סמטאותיה הצבועות בכחול והמשקיפה אל מוצא הנהר והאוקיאנוס. אחר הצהרים נגיע למקנס (Meknes) עיר בה חיה קהילה יהודית חשובה אשר מאות מבניה עלו ארצה כבר המהלך שנות ה-30 של המאה ה-19. נבקר במוזוליאום של מולאי איסמעיל (אם יהיה פתוח), השליט התקיף והחזק בן המאה ה-17, ממייסדי השושלת העלאווית השולטת במרוקו עד היום. נראה את "באב אל מנסור", השער המהודר, הנחשב ליפה במדינה ונסייר ברחבת השוק ההומה למרגלותיו. נמשיך לפס ללינה.

טיול מאורגן למרוקו
2
פס

היום ייוחד לביקור בבירה הדתית והתרבותית של מרוקו - פס (Fes) אשר השכילה לשמור על צביונה העתיק טוב יותר מיתר ערי מרוקו. נעלה לתצפית מרשימה ממגדל התצפית הדרומי של העיר. נסייר ב"מדינה" הבנויה כרשת רחובות מפותלים היוצרים מבוך בו חיים ועובדים מאות אלפי אנשים. ה"מדינה" מחולקת לשווקים קטנים על פי המקצועות השונים: צבעים, נפחים, בורסקאים, נגרים וכו'. נטייל בין הסמטאות המפותלות נראה את האמנים במלאכתם, נצפה אל ארמון המלך ונבקר ב"מלאח" היהודי: בבית הכנסת ובבית העלמין היהודי, השמור היטב. בערב נצא לבילוי וארוחת ערב במסעדה מקומית עם מופע פולקלור. לינה בפס.

3
פס, איפרן, ארפוד

יום נסיעה ארוך ומרשים לפנינו במהלכו נחצה את רכס הרי האטלס התיכון ואת רכס הרי האטלס הגבוה בואכה מדבר סהרה. הנופים ישתנו לעינינו במהלך יום זה מדי כמה שעות. מנופי יערות אלונים וארזים אל נופי מדבר חשופים, רמות גבוהות ונאות מדבר ודקלים. נבקר בעיירת הקיט איפרן (Ifran) ונערוך הליכות רגליות בסביבתה היפה, נחצה את הרמות הגבוהות וניסע לאורכו של קניון עמק הזיז (Ziz) בנופים פראיים של שברים גיאולוגיים ושטחים חקלאיים. נחלוף על פני קסבות הבנויות מלבני בוץ ולעת ערב נגיע לארפוד (Erfoud) נאת המדבר הענקית של עמק הזיז. לינה בארפוד.

טיול מאורגן למרוקו
4
טיול ג'יפים בסהרה

טיול ג'יפים של יום מלא במדבר סהרה. נעבור בין חמדות עצומות אל השכבות הנטויות של מרגלות האטלס הגבוה. נבקר במחצבת מאובנים, ננסה לפגוש נוודי מדבר המקיימים אורח חיים עתיק ומיוחד, נעלה על דיונות החול המפורסמות של מרזוגה (Merzuga), נטייל רגלית בנאת המדבר ונתוודע לאופי החיים המיוחד של תושבי המדבר. נמשיך בנסיעה אל העיירה ריסאני (Risani) הנקודה הדרומית ביותר של סחר השיירות במרוקו. נבקר בעיירה שנקראה בעבר סיג'יל מסה (sijil Mesa) והיוותה נקודת יציאה לשיירות האדירות שחצו את הסהרה ומקום מוצאם של המשפחה העלווית השולטת במרוקו ומשפחת אבוחצירה היהודית. לינה בארפוד.

5
טודרה, דאדס וארזאזת

עם בוקר ניסע צפון מערבה דרך אתר החט'ארות (פוגארות) עשרות קילומטרים של תעלות מים תת קרקעיות שסיפקו מים לישובי הסהרה. נגיע אל קניון הטודרה (Todra) ונערוך טיול רגלי בנאת המדבר בין שדות מוריקים, כפרי בוץ נטושים ומיושבים תוך ניסיון לגעת באורח החיים המיוחד במקום. נתרשם מגובה קירותיו הזקופים של קניון הטודרה ומן המים הזורמים. נמשיך מערבה לביקור בקניון נוסף: קניון נהר הדאדס (Dades) ובו כפרים ובוסתנים היושבים בעמק בו תצורות סלע מיוחדות וגווני אדמה מרהיבים. נראה את בתי הבוץ המתפוררים בקסבות העתיקות ואת הבניה החדשה המחליפה אותם, גם היא מבוץ. אחר הצהרים ניסע בדרך הקסבות לוארזאזת, לינה בדאדס או בווארזאזת  (Ouarzazat).

6
אית בן-האדו האטלס הגבוה, מרקש

בבוקר נתחיל בנסיעה בדרך הקסבות המפורסמת אשר נסללה על ידי הפרוטקטורט הצרפתי, לאורך מדרונותיהם הדרומיים של הרי האטלס הגבוהים עד לווארזאזת (Ouarzazat), עירו של הפאשה גלאווי. נמשיך ונבקר באחת הקסבות השמורות והיפות ביותר במרוקו – אית בן האדו (Ait Ben Haddu). הקסבה הוכרזה כאתר מורשת עולמי על ידי אונסק"ו - הבתים העשויים מבוץ שוקמו, הרחובות נבנו מחדש והתושבים מנסים להתפרנס מן התיירות העוברת במקום. הקסבה משמשת כזירה לסרטים רבים, ענף המתפתח במהירות במרוקו. נחצה את רכס הרי האטלס הגבוה במעבר ההרים המרשים: טיז-נ-טיצ'קה (Tiz-n-Tichka). אחר הצהריים נגיע למרקש (Marrakesh), העיר האדומה וליבה הפועם של מרוקו. עם ההגעה נבקר בכיכר המרכזית "גמע אל פנע". כאן מתקבצים במשך היום רוכלים שונים, מאלפי נחשים, קוסמים, קוראות בקפה ובקלפים, מספרי סיפורים ולהטוטנים. לינה במרקש.

טיול מאורגן למרוקו
7
מרקש

יום מלא המוקדש לביקור באתרי מרקש: מסגד הכותוביה החולש על העיר (מבחוץ), ארמון אל באהיה, בריכת המנארה באשר בגניה חגגו במשך מאות שנים יהודי מרוקו את חגיגות המימונה, המלאח היהודי ובו בית הכנסת ובית הקברות וכמובן הבזאר הגדול – על שלל בתי המלאכה הזעירים, החנויות הססגוניות וחלקיו השונים. נלך ברגל בסמטאות המדינה ונבקר באתרים נוספים הפזורים בה. לינה במרקש.

8
האטלס הגבוה, מרקש

נצא  ממרקש לעבר האטלס הגבוה. נסיעה נופית יפה דרך עמק האוריקה בין סלעי משקע וסלעי אבן חול אדומה הצובעים את המדרונות. נעלה לתצפית מהר אוקמידן (Oukamiden) אל רכס הרי האטלס ואל פסגתו הגבוהה, פסגת ג'בל טובקל (Tobkal). נבקר גם בסאתי פטמה ונלך ברגל לאורך האפיק הזורם בינות בוסתנים ובתי קפה זעירים. לקראת ערב נחזור למרקש ללינה.

9
אסווירה

בבוקר ניסע אל העיר א'סווירה ((Essouira. עיר הנחשבת ליפה שבערי החוף. א'סווירה, או בשמה העתיק מוגדור היא עיר נמל עתיקה שבתיה מסוידים לבן כחול הים ומשקופי החלונות צבועים כחול כמימיו. נבקר בנמל ובשרידי המצודה הפורטוגזית, בבית הקברות היהודי ובמלאח וכמובן בסמטאות הציוריות של העיר. בערב נצא למסעדה לציין את סיום הטיול. לינה באסיוורה.

10
אסיוורה, סאפי, אל גדידה , חזרה לישראל

נמשיך את ביקורינו באסיוורה ולאחר מכן נצא לאורך החוף בדרכנו חזרה לקזבלנקה. נבקר בסאפי (Safi) עיר נמל חשובה ומרכז קדרות ענק. נבקר ברובע הקדרים ונצפה על נמל הדיג. נמשיך לא- ג'דידה (El-Jadida) שהייתה עיר המבצר האירופית האחרונה שנפלה לידי המרוקנים. הפורטוגזים בנו כאן מבצר עצום שאת רובו ניתן לראות היום. נבקר המבצר ונעלה על חומותיו. העברה לשדה התעופה הבינלאומי של קזבלנקה לטיסה ישירה הביתה.

נחיתה ביום 12.

טיול מאורגן למרוקו
11
טיול מאורגן למרוקו

צוות המומחים שלנו כאן לסייע לכם. השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

למה מטיילים ממליצים על ״יעדים״?

עלות הטיול

מחיר יפורסם בהמשך
12 ימים
מסע אל הנופים עוצרי הנשימה של מרוקו המשתרעים על שטח נרחב בין האוקיאנוס האטלנטי לבין מדבר הסהרה.
נילי מני וקנין
טיול למרוקו
השאירו פרטים ויועץ טיולים יחזור אליכם בהקדם
A1AC49A3-31D7-43B5-B797-D3429BBF9C79




    מוזמנים ליצור איתנו קשר ישירות בטלפון:

    שקיפות לכל אורך הדרך

    תנאים והערות מיוחדות

    המחיר כולל:

    בתי מלון ברמת תיירות טובה\מצוינת.

    הדרכה של מדריך ישראלי בכיר מחברת יעדים – נילי וקנין.

    סיורים וביקורים בהתאם לתוכנית, כולל דמי כניסה כמפורט בתוכנית.

    אוטובוס תיירים ממוזג.

    טיול ג’יפים של יום מלא על פי התוכנית עם נהגים מקומיים.

    כלכלה: ארוחות בוקר וארוחות ערב לאורך כל הטיול – חצי פנסיון.

    2 ארוחות ערב במסעדה (פס ואסיוורה).

    תשר לאנשי הצוות המקומי.

    ערכת שמע אלחוטיות לכל מטייל.

    מדריכים מקומיים דוברי אנגלית במקומות המחייבים זאת.

    בקבוק מים מינרלים למטייל ליום.

    ויזה למרוקו.

    מפגש הכנה בארץ טרם יציאת הטיול.

    המחיר אינו כולל:

    ביטוח נסיעות ומטען.

    הוצאות אישיות שאינן מופיעות בסעיף כולל.

    ארוחות צהריים שאינן כלולות בתוכנית.

    תשר למדריך הישראלי – מקובל מינימום של 7 דולר לאדם ליום.

    בדיקות קורונה בארץ ובחו’ל.

    תוספת חדר ליחיד: 490$

    הערות ומידע כללי:

    לא מחוסנים אינם יכולים להיכנס למרוקו.

    המחיר מבוסס על מינימום 20 מטיילים.

    ייתכנו שינויים במסלול הטיול ובסדר הביקורים באתרים, במידה ואתר מסוים יהיה סגור במהלך הטיול– אנו נדאג לביקור באתר אחר. יש לקחת בחשבון שהטיול נערך בתקופת הקורונה וייתכן ויהיו שינויים שלא נדע עליהם מראש.

    חברתנו אינה גוף רפואי ולפיכך אינה מוסמכת לתת מידע בנושא זה. אנא פנו ללשכות הבריאות או למרפאות המטיילים הסמוכות לאזוריכם.

    בטיול כלול טיול ג’יפים 4X על כן יש לוודא שהביטוח שלכם מכסה פעילות אתגרית.

    הושבה בטיסות –  לצערנו מדיניות חברות התעופה לגבי הושבת קבוצות היא לא לאפשר הושבה מראש בטיסות קבוצתיות. אנו מודעים לחשיבות ומנסים לעשות ככל הניתן, אך אנו מדגישים כי לא נוכל להתחייב למקום הושבה.

    אי הגעה לטיסה – (non-show) חברות התעופה גובות קנסות מן הנוסעים שלא יודיעו על אי הגעה לטיסה. חשוב מאוד לעדכן אותנו לפחות 3 ימי עבודה טרם יציאת הטיול על מנת שלא ייווצר מצב זה של non show ותשלום קנס.

    על הדרכון להיות בתוקף לחצי שנה לפחות מיום החזרה לישראל, ובתוכו לפחות שני דפים ריקים. על המטיילים לעשות ביטוח בריאות ומטען.

    מחיר הטיסות נקבע ברגע התשלום ואישור ההזמנה.

    הנחיות קורונה:

     

    הנחיות הקורונה בזמן הטיול הן באחריות המדינה בה אנו מטיילים בלבד ובהתאם לנהלים של חברות התעופה איתם אנו טסים, ועל המטייל/ת לדעת כי גם חברת ‘יעדים’ כפופה להנחיות אלו.

    לקראת יציאת הטיול אנו נעדכן אתכם בנהלים ובהנחיות ממשלת מרוקו, משרד הבריאות הישראלי בכל מה שקשור לכניסה למדינה וטיול בה בזמן הקורונה.

    באחריות המטיילים לרכוש ביטוח נסיעות מקיף הכולל התייחסות וכיסוי לנושא הקורונה. חברת יעדים איננה אחראית על הנהלים בשדות התעופה ובמדינות בהם מבקרים ולא תישא בעלויות הכרוכות בהארכת השהייה / בידוד ואישפוז / סגירת השמיים/ מילוא טפסים ו/או כל השלכות אחרות, הקשורות לקורונה בארץ ובעולם.

    לאורך הטיול חלה חובת עטיית מסיכה בזמן הנסיעות, הסיורים והביקורים באתרים השונים. ריחוק חברתי נהוג במקומות הבילוי, בתי הקפה והמסעדות.

    במידה ומצב ה’קורונה’ ישפיע על ביקורים באתרים מסוימים במהלך הטיול, נערוך שינויים במסלול בהתאם.

     

     

    תנאי תשלום ודמי ביטול:

    בהתאם לדף תנאים כלליים של חברת “יעדים”.

    https://yeadimtravel.co.il/general-conditions

    ביטול הטיול ייעשה וייכנס לתוקפו אך ורק לאחר משלוח מייל או פקס ולאחר התקשרות טלפונית שתיעשה במקביל למשרדי החברה על ידי הלקוח ובכפוף למדיניות דמי הביטול.

    רשימת המלונות לדוגמא:

    צרו איתנו קשר

    השאירו פרטים והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם  

    טיול מאורגן למרוקו

    מה תרצו לחפש?